bila hati berkata kata

bila hati berkata kata.. itulah tajuk entry kita hari ini ye..kenapa tajuk macam ni?? sebab cikserai pon tak tahu nak letak tajuk ape..tapi sekarang ni itu jue yang terlintas..sebab semua yang cikserai nak tulis hari ini datang dari hati..sama jugak macam blogger lain kan..kalau tak ada hati nak menulis, tak jadi la entry tu kan..kan kan kan..

sekarang ni cikserai dah jarang update blog ni. alasan? biarlah rahsia.hohoho..sebenarnya cikserai tengah sibuk ambil lesen dan ade kerja laen sikit..

cikserai amek lesen motor je..nak amek kereta, tak mampu lagi..tapi kalau ade sesiapa nak sponsor, ok jugak kan..ni pon, cikserai baru sampai rumah. tibe tibe rasa rindu kat blog ni. sebab tulah cikserai jenguk kejap..tulis ape yang cikserai rasa..penat..memang penat hari ini.. 

kalau sebelum ini, cikserai pergi belajar motor, pukul 7.30 pagi dah terpacak kat institut memandu tu..tapi tunggu punya tunggu, pukul 10 baru lah boleh jalan. hari ini cikserai gerak awal sikit la..7.15 da ada kat sana. tapi hampeh!same je pukul 10 gak..
huh!penat menunggu..bila budak budak tu dah start belajar, kami yang menunggu ni..tengok je kan..tapi hari ni tetibe rasa sakit hati dekat budak2 laki yang tengah belajar tu..diorang bukannya nak maen sangat, tapi bila sampai kat kawasan nak brek mengejut tu, sume pakat duk tepi tepi..konon bagi laluan kat orang lain..ade tu siap ngorat lagi..haish..geram!! kalau taknak belajar, baek tak payah amek moto tu.bagi kat orang ramai yang penat menunggu ni..huh!malas lah nak cite lagi pasal budak budak tu..

cikserai ada lagi 2 jam nak belajar moto..masa mula mula dulu, ingatkan tak penat sebab nampak senang je.. tapi bila dah naek moto tu, rasa kebas bontot ni ha.. dan hasilnya sekarang selepas berjemur, kulit cikserai yang dah memang hitam ni, bertambah lagi hitam.hohoho.oh! sebelum cikserai lupa, cikserai dapat sorang kawan baru..Mak Dah namenye..umur dia 43 tahun..baik sangat.

ok lah..itu je yang hati cikserai boleh bagitahu setakat ni..nanti kita sambung lagi eh!

notakaki 1:: cikserai tengah tunggu hadiah dari mak sampai..
notakaki 2:: cikserai masa 1st time belajar moto, jatuh titi..kamu??pernah tak??


<--- kalau suka entry ni, klik la

8 comments:

  1. slamat blajar moto cik serai. dah terror nnt jgn merempit plak tau.

    ReplyDelete
  2. blaja molek2 ye...
    tengok trafik laik ok..
    lampu merah tu....

    ReplyDelete
  3. nak amik lesen motor senang jer,kesalahan 8 jer,berbandinkereta 4.jadi kalau daapt 8 kesalahan masa ujian jpj,masih boleh dpt lesen.k semoga cik serai dapt p secepat mungkin eh

    ReplyDelete
  4. @noreedcikserai tak reti nak rempit2 ni..hoho..

    ReplyDelete
  5. @toyolkiutok tk!cikserai akan alert..tapi takut gk kalau jmpe lori besar

    ReplyDelete
  6. @~SukEMakAn~tak reti takpe..bley blaja kan..nnti nk tumpang cikserai pon bley je..

    ReplyDelete
  7. @najibhehehe..najib..cikserai x paham la..

    ReplyDelete