cikserai eksiden

cikserai eksiden. ye! itulah yang berlaku tengah hari tadi. pukul 12 tengah hari. masa tu cikserai naek moto sorang diri. nak pergi buang sampah. kalau nak pergi buang sampah ada 2 jalan, 1 jalan yang agak sibuk dan 1 lagi yang tak berapa sibuk. kadang kadang budak selalu rempit kat jalan ni. agak bahaya sebab ade selekoh yang kita takkan nampak orang dari arah bertentangan. kamu faham ke ape yang cikserai nak gtau ni?? takpelah. cikserai cerita je dulu eh.

 masa nak pergi tu, cam biasa la. amalkan langkah keelamatan. tengok kanan, tengok kiri dan tengok kanan lagi. nak dijadikan cerita, bila cikserai da tak nampak ada kenderaan laen, cikserai pon gerak la. tapi bila da belok tu, cikserai nampak moto sebijik. awek yang bawak. diorang dua orang.  cikserai pon tak tahu la camane, tibe tibe moto cikserai terbalik dan tangan cikserai berdarah. budak dua orang tu steady je. tak jatuh. masa tu, cikserai da tak boleh nak pikir ape da. budak yang bonceng moto tu, tolong angkat gak moto. cikserai nampak diorang cam ok je. pastu kitorang terus blah je la. tinggalkan tempat kejadian.

pastu bila start moto balik, bunyi da lain. pastu cikserai teruskan perjalanan pergi buang sampah. lepas tu, pergi amek mak cikserai kat rumah orang kampung cikserai. sebab mak pergi belajar buat bunga ape ntah. cikserai pon tak pasti. untuk songket yang mak tenun. pastu cikserai berhenti la rehat kat situ jap. tanya mak dah siap ke belum? pastu cikserai cakap la jatuh moto. mak pon terkejut la. lame jugak la duk situ tenangkan diri.

 oh! lupe lak. ekzos moto ayah pecah kot. sebab tu bunyi laen. dan yang pasti cikserai tak gtau. dan sekarang..hasilnya.. tangan cikserai da bengkak. nak menaip ni pon terasa sengal.

dan ini tangan cikserai. gambar tak clear sangat.





pedih sebab luka ni kat bahagian yang berlipat. kira dekat siku la.

<--- kalau suka entry ni, klik la

8 comments:

  1. ciannyeeee~ sabar yek cik serai...

    ReplyDelete
  2. @ciziwejeshuhuhu..cikserai tengah sabar la ni..sakit rasa lagi ni..

    ReplyDelete
  3. hurry cik serai g ubat..nasib xdalam...last time pun aku penah xcident...luka dalam la juga kat pergelangan tgn..huhu da parut dah

    ReplyDelete
  4. 2, 3 hari lagi baru naik bisanya. Jangan tampal dengan serai la pulak, carik minyak ramuan rahsia...

    ReplyDelete