kesan pengambilan kolagen pada usia muda

Tadi sara saja buka laman nuffnang, dah lama tak jenguk. Maklumlah, dah lama tak berblog dengan aktif. Zaman dulu dulu, hari hari mesti nak buka nuffnang ni. Bangga gila masa tu. Tambah pulak kalau dapat buffered earning masa tu. Hahaha kelakar bila ingat balik. Ok dah. Lepas tu, sara buka dekat bahagian keyword. Tengok keyword yang orang cari dan sampai ke blog sara ni. Semenjak dua tiga menjak ni banyak keyword pasal patah kaki. Tapi hari ini sara berkenan pasal keyword jurnal kesan pengambilan kolagen pada usia muda tu. Ha, kat blog sara  ni tak ada jurnal tapi sara berkongsi apa yang sara tau lah ye dari apa yang sara baca.
kesan kesan pengambilan kolagen shaklee

Ini serba ringkas tentang kolagen. Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan.. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, saluran darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi,  dan gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.

Kenapa kolagen ini sangat penting dan perlu diambil ketika masih muda?
Penghasilan kolagen dalam badan manusia akan berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian ketika berusia 35 tahun la kan. Selepas usia 45 - 50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu kolagen mesti diambil sebagai makanan kesihatan untuk menampung kadar kolagen yang semakin berkurangan. Hari ini, semakin banyak produk kolagen yang kita boleh dapati di pasaran. Terlalu banyak dan kita hanya perlu memilih mana yang terbaik. Pilihan saya? Mestilah kolagen Shaklee.

Tahukah anda bahawa kolagen membentuk sembilan puluh peratus protein matriks tulang tulang dan dua pertiga tulang rawan dewasa. Oleh itu, kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan sendi dan tulang.

Apa perbezaan kolagen Shaklee dengan kolagen lain?
♥ Dikeluarkan dari 1st Natural nutrition Company in the world!
♥ Mengandungi  4000mg proprietari RSS (red Snapper Scale) Collagen, berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
♥ Molekul yang sangat ringan (1000 Dalton) - membolehkan ianya diserap dengan mudah oleh badan dan bantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
♥ Mudah larut dengan minuman
♥ Perubahan seawal 8 minggu!

kesan kesan pengambilan kolagen shaklee

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:
Sara [Nurul Maisarah]
Shaklee ID: 914468
sms/whatsapp/telegram: 0189030794
Fb page: vita oh vita
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia.