Ramadhan Bulan Nyah Toksin

salam jumaat buat semua! Hari ni 20 haribulan, ahad minggu depan, Insya Allah semua umat Islam akan mula menunaikan ibadah puasa. Bila puasa ni biasalah, macam macam ragam yang kita boleh lihat. Ada yang tiba tiba kena serang gastrik la, tak larat la dan macam macam alasan lagi untuk mengelak dari berpuasa. sebenarnya, bulan ramadhan ini adalah bulan yang sangat sesuai untuk menjaga kesihatanselain mengajar kita erti kesabaran dan bersyukur. dan kerana itu jugalah Allah menyuruh kita berpuasa, sebab puasa ni banyak faedahnya. bukan setakat dapat lapar dan dahaga sahaja. ada manfaatnya pada tubuh. 

Apa kebaikan puasa selain menyah toksin daripada badan kita? Puasa membantu merehatkan tubuh kita dan sistem penghadaman. sebelum ini, sudah sebelas bulan kita asyik makan je kan. kadang kadang, perut tak sempat nak rehat, makanan yang lain pulak masuk. bagi yang nak menurunkan berat badan, ini juga waktu yang sesuai. Bulan ni badan kita memerlukan tenaga yang mencukupi untuk melakukan aktiviti harian termasuklah beribadah. jadi tubuh harus diberi nutrient yang betul dan mencukupi.

ramadhan bulan nyah toksin

Masalahnya orang kita ni kadang kadang makan ikut suka hati je. memandangkan bulan Ramadhan dah menjadi seperti bulan pesta makanan, nak makan itu ini, hanya perlu cari di bazar ramadhan sahaja. boleh jadi rambang mata kerana perut lapar dan semua pun jadi teringin. Akhirnya, badan bukan semakin sihat dan bertenaga tapi yang sebaliknya pula yang terjadi. balik dari bazar ramadhan, atas meja makan penuh dengan makanan berminyak, makan karbohidrat berlebihan, memang kenyang tapi tak menepati keperluan tubuh untuk berpuasa. Akibatnya badan jadi semakin letih, nak bangun solat maghrib pon boleh jadi malas. orang makin sihat, kita menjemput penyakit baru pulak.
Apa yang kita perlukan semasa berpuasa?
set mighty 3 gem shaklee

Banyak sangat nak ambil? Jangan risau. kalau ingin tahu apa yang sesuai dengan anda, boleh dapatkan konsultasi percuma dari Sara. Apa yang penting kita sihat dengan kadar yang kita mampu dan kita berusaha untuk mendapat kesihatan yang lebih baik. puasa bukan untuk makan berlebih-lebih, merosakkan badan, tapi bulan yang sangat baik untuk merehatkan tubuh kita.
Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:
Sara [Nurul Maisarah]
Shaklee ID: 914468
sms/whatsapp/telegram: 0189030794
Fb page: vita oh vita
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia.