jom kita buang toksin!

Sebelum ini ada kenalan yang bertanyakan tentang detox, jadi kali ini sara nak kongsi sedikit info tentang detox ni. Bagi yang belum tahu, badan kita ni sentiasa melakukan proses detoks tetapi tahukah anda bila waktunya? Jom  kita tengok.

Jadual tubuh membuang toksin:

09.00 – 11.00 malam

Waktu pembuangan zat-zat yang tidak berguna atau beracun (detoxin) di bahagian sistem antibodi (nodus limfa). Selama tempoh masa ini, kita harus berada dalam suasana tenang atau mendengar muzik. Jangan sibuk bekerja di waktu - waktu ini.
11.00 – 1.00 pagi
Terjadi proses pembuangan toksin di bahagian hati

01.00 – 03.00 pagi

Proses detox berlaku  di bahagian hempedu, ia juga berlaku ketika kita tidur
03.00 – 05.00 pagi

Terjadi detox di bahagian paru-paru. Oleh kerana itu akan terjadi batuk dalam tempoh waktu ini kerana proses pembersihan (detox) telah mencapai saluran pernafasan, maka tidak perlu minum ubat batuk supaya tidak menghalang proses pembuangan kotoran.
05.00 – 07.00 pagi

Proses detox berlaku di bahagian usus besar. Jika terasa ingin membuang air, jangan di tahan tahan.
07.00 – 09.00 pagi

Waktu penyerapan gizi makanan bagi usus kecil, jadi mesti mengambil sarapan.  Bagi orang yang sakit sebaiknya makan lebih pagi iaitu di antara pukul 06.30 sehingga pukul 07.30 dan ia sangat baik untuk kesihatan


faham tak kawan kawan? Semoga info itu berguna untuk kita semua. Kiranya badan kita ni secara semulajadinya melakukan proses detoksifikasi waktu malam.

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/supplemen diserap dengan lebih sempurna. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.
detox: sayangi tubuh anda

Sebelum sara masuk tidur, sara selalu amalkan ESP dan alfalfa untuk membantu proses detox. Kadang kadang sara ambil jugak Herblax. Jadi setiap pagi memang lawas dan selesa. Kalau tak, memang selalu bermasalah bila nak membuang. Rasanya sebab itulah dari zaman sekolah dulu, kulit muka kusam, jerawat banyak dan boleh dikatakan kulit memang bermasalah disebabkan proses detoks yang tidak lancar, hasilnya toksin terkumpul dalam badan dan menyebabkan pelbagai penyakit.

Bila Sara mula bertemu dengan Shaklee ni, keadaan mula berubah. Badan mula bertenaga, yang penting proses pembuangan lancar! Insyaallah, Sara akan teruskan sampailah badan betul betul bersih. Maklumlah, tubuh dah simpan toksin berpuluh tahun, takkanlah dalam masa sehari dua dah boleh hilang sepenuhnya. Kan?

Detoks ni bukanlah semata mata kena guna detox patch yang tampal tampal tu ye, malah dengan cara semula jadi pon boleh. Nanti kita kongsi info lagi ye.

Alfalfa Shaklee:
✔ Merawat gangguan pencernaan
✔ Mengawal kolestrol dalam darah
✔ Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
✔ Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
✔ Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
✔ Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
✔ Mengurangkan simptom menopous
✔ Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
✔ Merawat masalah sembelit
✔ Menyahkan toksik dalam tubuh
✔ Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
✔ Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
✔ Membantu masalah penghadaman
✔ Membantu memperbanyakkan susu ibu
✔ Mengurangkan masalah pundi kencing
✔ Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
✔ Meningkatkan kesihatan prostat
✔ Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
✔ Menghangatkan hubungan suami isteri
✔ Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

Herb-lax:
✔ pembersihan najis yang tersekat
✔ meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
✔ membantu masalah sembelit
✔ tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
✔ mengempiskan perut
✔ ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. 
✔ sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee:
Sara [Nurul Maisarah]
Shaklee ID: 914468
sms/whatsapp/telegram: 0189030794
Fb page: vita oh vita
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia.